Financial Collapse

Onsdag 8/10
Dagens humör: Situationsanpassad


Man börjar nästan bli orolig angående den här bankkrisen som äger rum. Innan ryckte jag bara på axlarna för media förstorar alltid upp allt men nu börjar man förstå att det är ett omfattande problem.  Nu har ju jag inga direkta besparingar att förlora men jag vill ju gärna inte att räntorna ska sticka i höjden. Vill ha en hyfsat tillfredställande levnadsstandard. Med facit i hand gjorde jag iallafall rätt som la bilköpet på is =)
Kan bara lida med dom som tvingas lämna sina jobb nu. Volvo är hårdast drabbad. Tänk om någon av dom varslade precis köpt hus som ska rustas upp eller om någon olyckligt blivit ensamstående med tre ungar. Det finns ju säkerligen situationer liknande dessa som är verklighet.
Ännu värre är det på Island där det verkar som om bankerna blåst varenda islänning på sina sparpengar. Nä, jag är inte riktigt insatt hur läget egentligen är men jag får uppfattningen att vi inte behöver vara nervösa och oroliga .... ÄN! 

Passade på att dra med mig en inpasserings-lista när jag var och träna idag. Har helt glömt av att jobbet står för halva kostnaden gällande gymkortet. Det är så det ska vara, man bör belönas när man håller sig frisk och sund. Synd bara att jag glömt att utnyttja det. Det handlar faktiskt om närmare 2000 per år och allt som krävs är 17 inpasseringar per kvartal. Det är typ bara 1-2 träningspass i veckan. Men nu har jag listan så imorgon ska jag till kontoret och lämna in den. Ett par hundralappar extra i kommande lönekuvert iallafall =)

Har även hunnit med att bita på naglarna till filmen Mirrors. Vet inte om det var för att jag var ensam och allmänt dämpad för dagen men sanningen är att jag fick hjärtklappning mer än en gång och däremellan satt jag inte direkt avslappnad i fotöljen =P ..
Nä, det var en skräckis med många påfrestande överraskningsmoment. Kanske inte i samma klass som Grudge och the Ring (som förövrigt fick ens manlighet att verka obefintlig) men helt klart godkänd. Filmens jobb är ju att få en ur balans och visst blev jag det stundtals =) Allt eftersom urartade filmens utveckling lite dock och det blev en avslutning som inte höll samma klass som i övrigt.

Listan:

Top of the Line
Felon (9/10)

High Quality
21 (7/10)
Street Kings (7/10)

Good Stuff
Batman - The Dark Knight (6/10)
The Incredible Hulk (6/10)
Mirrors (6/10)
Kung Fu Panda (5/10)
Folds Gold (5/10)
Hancock (5/10)
Untraceable (5/10)

Duger i Krig
Vantage Point (4/10)
Iron Man (4/10)
Wall-E (3/10)
Hellboy 2 (3/10)

Kalkongänget
Hell Ride (2/10)
Morgan Pålsson - Värdsreporter (2/10)


Puss i Ljumsken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0