Laundry Day 2

Tisdag 7/10
Dagens humör: Oroväckande Skiftande


Har storhandlat idag. Behövdes till och med kundvagn så kände mig riktigt vuxen. Tror den totala summan för all mat landa på runt 700 kronor! Det är mycket för att enbart vara till lilla mig =P Men mer utgifter ska det bli. Tror att Torsdag blir en bra dag för shopping så då ska lite pengar spenderas på kläder.

Lite irriterande när man på morgonen måste kasta på sig massa kläder för att vid hemgången inse att dom inte längre är av något behov.
Slängde på mig min ryska pälsrock imorse för att det var så sablans kyligt men när det var dags att dra sig hemåt var det strålande sol och överskott av plusgrader. Fick cykla hem med rocken i handen för Munkegärdes tuffa stigning. Skall tilläggas att detta ytterplagg väger as! Så imorgon vet jag inte hur jag ska planera min tur & retur.

Fick tränat efter jobbet. Var ofantligt lättad när jag stod i duschen efter passet. Tror samvetet gav mig lite cred för att jag tvingade mig dit utan varken lust eller ork. Men jag satsar på en ny genomkörare imorgon. Skam den som nöjer sig! 

Kvällen är förresten en fortsättning på gårdagens tvättdag. Märkte att man samlat på sig stora mängder smutstvätt så det fick bli att dela upp på två dagar. Har dessutom diskat och städat i stort sett hela lägenheten. Jag har flytet just nu =P

Får först ta och gratulera Skåneman på hans födelsedag som infaller just idag =) Sedan även ge ett stort grattis till Fredrik och Sanna som blivit föräldrar till en liten Jesper! Äkta babylycka! =)

Känner att dagens blogginlägg fokuserade lite väl mycket på att förklara hur redig och duktig jag varit men men. Inte ofta jag är Bror Duktig! =)

Puss i Ljumsken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0