Behind, Fucking Behind

Fredag 10/10
Dagens humör: Mentalt festsugen men fysiskt lamslagen


Är bakom ett svenskt ord, finns det med i den svenska ordlistan? Verkar inte så tyvärr. Blir lite halvt tokig på kunderna när dom frågar var fiskavdelningen ligger. Jag förstår att själva avdelningen ligger lite malplacerad så där uppstår ingen irritation men när man försöker förklara börjar konstiga saker uppstå. Man beskriver lugnt och behärskat att fisken ligger bakom fryskåpen mitt emot glassdisken vid kassa 1. Förutom det visar man även så tydligt man kan med kroppspråket att fisken ligger BAKOM skåpen. Ändå av någon konstig anledning så går 9 av 10 till skåpet man sa det låg bakom... Därför börjar man undra om bakom verkligen är ett ord. För hur mycket man än betonar ordet BAKOM så förstår inte dom svenska kunderna det. Tragiskt men sant..!

Nu är jag precis i inledningen på en ledig helg. Som att stå framför en buffé med massvis med läckra rätter. Ikväll har jag möjligheten att dra ner till Lindgren och ansluta me gänget för att senare bevaka Dojjans första dag som bartender på combi =P Men fastän det hade varit grymt spännande och trevligt att se honom blanda en long Island Ice Tea så orkar jag faktiskt inte dra ner till centrum. Känner mig som en pensionär när jag förklarar detta men längtan efter att bara återhämta sig o få sova är så påtaglig att det är det mest intressanta alternativet =P .. 

Idol ser jag på ikväll iallafall. Bara ett par som sjungit hittills denna fredagsfinal men har ändå mina favoriter och hackkycklingar klara =) Dom som får mitt stöd är Anna, Lars och supersöta Yazmina och hackkycklingarna är Jesper och Johan Palm =P

Puss i Ljumsken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0