Ridiculous Theft

Tisdag 14/10
Dagens humör: Besviken på dagens samhälle


Nu har det gått en månad sedan första blogginlägget. Börjar få det till en vana att sätta mig ner en halvtimme varje dag och skriva ner lite tankar och funderingar. Två månader sedan jag tog mitt körkort också. Säkert många som anser att man har varit slö och lat som inte tagit det förrän nu men har man inte motivationen så funkar det inte. När jag väl hittade motivationen så tog det ju bara en månad från första körlektionen till uppkörningen så det gick ganska smidigt.  

Läste en artikel i söndags på väg hem från stan. Den handlade om en kvinna som blivit dömd för vårdslöshet i trafik för att hon körde i diket när hon sträckte sig efter mobilen i passagerarsätet. Hon var upprörd och tyckte hon hade blivit felbehandlad. "Det är absurt" om man får citera henne. 
Vad är absurt och orättvist i att anses vårdslös när man börjar gräva i handväskan så man tappar fokus och kontroll över bilkörandet? I artikeln står det att hon mejade ner två brevlådor innan hon hade grävt sig så långt ner i diket att bilen stanna. Tänk om brevlådorna hade varit barn istället? Vill inte ens tänka tanken. Tydligen har inte heller hon ägnat en tanke åt detta mycket värre men ändå möjliga scenario. Istället tycker hon synd om sig själv som får punga ut med 2000 riksdaler och ifrågasätter därmed rättväsendet. Det finns en del människor som totalt saknar vett och ansvar.

Aj aj aj. Massagen idag var smärtsam. Massörskan sa att jag var den stelaste och mest spända patienten hon hade haft under sina 4 år i branschen. Stolt vet jag inte om man kan vara för den utmärkelsen, det är definitivt en varningssignal på att det är dags att ta streching på allvar!

Någon stal min cykel idag! När den stod inne på Maxis personalområde. Fräcka as! Jag är inte guds bästa barn själv men jag förtjänar inte att bli av med min räsercykel =P .. Så imorgon blir det att gå ner till jobbet. Med cykel tar det bara ett par minuter. Till fots tar det mer än tjugo minuter. Förargligt att vi lever i ett sånt oärligt samhälle! 

Puss i Ljumsken

 

Kommentarer
Postat av: bengtsson

tjejer kan inte köra bil =P

2008-10-14 @ 23:25:22
URL: http://lynch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0