Forthcoming Profit

Torsdag 16/10
Dagens humör: Ambitiös och energisk


Som jag befarade i gårdagens blogg vaknade jag mycket riktigt i förtid, närmare bestämt stod klockan på halv nio när jag slog upp ögonlocken. Inte jättepigg men ändå tillräckligt för att inte kunna somna om. Jag slog på tv:n och låg och drog mig samtidigt som jag lyssnade på en gårdagens debatt mellan presidentkandidaterna. Obama mot McCain. Jag har ju ingen talan när det gäller vem som ska få makten men tycka kan vem som helst. Obama får mitt förtroende! Han är en liten annorlunda karaktär än tidigare presidenter. Stereotypen på dessa är ju stela och tråkiga män som är inne på ålderns höst. Alltså så passar ju Obamas motståndare McCain perfekt in på den beskrivningen för han verkar onekligen torr och humorlös. Obama däremot utstrålar ungdomlighet. Han känns mer som en av folket med ett mer modernt tänk. Men jag har inte mycket koll på vad dom två står för rent politiskt men utifrån karisma och personlighet ska Obama vinna =P

En exakt likadan lägenhet som min är ute till försäljning. Ligger faktiskt i samma länga som min bara två lägenheter bort. Dom har satt ut ett utgångspris på 820 000 vilket gör mig lite lycklig. Jag fick ju min lägenhet värderad till 750 000 - 800 000 så att det säljs lägenheter i närheten för över detta är bara positivt. Hade jag sålt min för deras utgångspris hade vinsten blivit 230 000 kr. Så visst finns det anledning att vara belåten just nu =)

Den vakna tiden av denna lediga torsdag har ägnats åt att städa och dona. Har diskat, dammsugit, tvättat kläder och golv. Så nu doftar min lägenhet rent och fräscht =P Fortsättningsvis kommer jag att göra slingor i håret och efter detta blir det nog en film och gott käk för att avrunda en alldeles perfekt ledig dag. =)

Ritning över min lägenhet.





Puss i Ljumsken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0