The Old Pulse

Onsdag 1/10
Dagens Humör: Orolig


Underbara Onsdag. Vaknade vid fem men insåg snabbt att jag var alldeles för trött för att kravla mig upp. Så det blev en timmas sömn till så vart på jobbet vid sju. Flexibelt arbete är det bästa =)

Ann-Britt var medarbetaren för dagen och jag måste ge henne lite cred. Hon är närmare pensionsålder men slår dom flesta ungdomarna när det gäller tempo. Helt sjukt! Fantastiskt  att hon kan vara så pigg och alert men samtidigt katastrofalt att ungdomar bevisligen är för jäkla lata och slöa. Om en 65-åring slår dom flesta i dagens ungdom är det väl en rätt tydlig signal på att något är fel...?
Jag må vara föga ödmjuk men jag vet om att jag håller ett plocktempo som slår varenda 50+ därute men det verkar knappast vara någon massproduktion av snabba och målmedvetna plockare som Emil... =P

Blev en lite senare träning idag. Var först inställd på att träna direkt efter jobbet men det blev ändrade planer. Flera gånger om. Efter min tanke om direkt träning var det meningen att jag skulle dra med Skåningen, Disse och KT-Daniel till gymmet men när både skåneman och Dennis drog sig ur valde jag att dra ner ensam till gamla pulsen istället. Gick alldeles ypperligt och lämnade stolt träningslokalen =P

En ny film har granskats. The Incredible Hulk. En film som innehöll 100 % action och 0% känsla. Nu gillar ju jag adrenalinpumpad våldshandling men måste ändå se till helheten. Mycket välgjord och testosteronframkallande vilket fick igång mig men lite för lite känsla och djup i den för att det ska bli ett av det bättre betygen.

Har gjort om listan lite och justerat bedömningsskalan. Blir lite mer precist då =) Har lagt till två mycket bra filmer på listan som jag inte kommenterat. Dels "21" som är grymt spännande och inressant att syna. Kortspel med livet som insats. Och dels "Street Kings" som jag antog var en vanlig gangster-rulle men som visade sig vara en riktigt grym story om en polis som lever i en minst sagt korumperad snut-värld med egna regler.


Här är listan:

Top of the Line
Felon (9/10)

High Quality
21 (7/10)
Street Kings (7/10)

Good Stuff
Batman - The Dark Knight (6/10)
The Incredible Hulk (6/10)
Kung Fu Panda (5/10)
Folds Gold (5/10)
Hancock (5/10)
Untraceable (5/10)

Duger i Krig
Vantage Point (4/10)
Wall-E (3/10)
Hellboy 2 (3/10)

Suger i alla Väder
Hell Ride (2/10)

Puss i Ljumsken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0