Puzzle of Life

Onsdag 22/10
Dagens humör: Dömande


Vardagen lunkar behagligt fram. Jobba, äta, sova, träna och umgås med vänner och familj. Det är dom fem aktiviteter min vardag består av. Inledningen på denna jobbveckan har varit mycket hektisk.  I dessa oroliga tider med finanskris och ekomiska kollapser så börjar mer o mer se över sina matkonton. Istället för findus och felix blir det eldorado och euroshopper. Och kunderna har veckans annonsblad som ett kompass när dom orienterar sig genom butiken. Allt som gör att man sparar in några mynt är välkommet.
Men känslan är ändå att det här med den finansiella oron är på väg att tonas ner. Inte för att lågkonjukturen har tagit avsked men ju mindre media fokuserar på det ju mindre oroliga blir vi. Och ju mindre oroliga, ju mer spontana och benägna till impulsköp blir kunderna, det är så det hänger ihop liksom! =P

Börjar utveckla mitt dagdrömmande kraftigt. Senaste veckorna har jag stundtals lämnat verkligheten och klivit in i min fantasivärld. Med enorma tillgångar och evig kärlek & lycka =) Det är en bra egenskap att tillfälligt stänga av allt och gå in i sig själv. Föra tankarna till en tillvaro som man själv anser är perfekt. Men verkligheten hinner alltid ikapp. Inte för att jag tror att mitt dagdrömmande hänger ihop med att jag inte skulle vara tillfreds med dagens livssituation men jag tror alla fantiserar om något drömscenario. Där verkligen allt är som man vill ha de. Då livets pussel är färdiglagt =)

Har sett på ett par nya filmer så kan ju nämna dom i nästa blogginlägg. Imorgon då förhoppningsvis =)

Puss i Ljumsken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0