Memories from the Childhood

Söndag 5/10
Dagens humör: Emotionellt Rastlös


Nu har jag precis beställt en ciao ciao och en standardkebab. Ohh, tänker ni, har han sällskap? Nej, jag ska allt själv =P
Ska frossa i omättat fett som aldrig förr. Tror att det är mer kebabsås än blod som rinner i mina vener. Så ska väl tänka över kosten men först efter jag tröstätit lite. För helgen är ju över. Verkligheten börjar imorgon på nytt. Är schemalagd 05-16 vilket betyder 11 timmar. Det är ingen mjukstart på veckan =P

Gick en söndagspromenad förut idag för att rensa huvudet lite och samtidigt få lite frisk luft. Två pojkar som spelade innebandy på gatan. Lyckliga minnen som blossar upp. Lirade ofta när jag var mindre och bodde hemma. Efter skolan åt man lite av mammas mat innan man gick ut och greppade tag i klubban och ställde iordning målet. Sedan var det timmar av äkta glädje. Av att bara stå o peppra skott i tom kasse =P Lovely memories!

Kvällen igår präglades av beslutsångest. Lättjan tog till slut kontrollen och det blev det lokala vimlet med brorsan. Krogen intogs så sent som vid ett så det blev bara ett par öl och mingel innan kvällen var slut. Dom stänger ju tre här i byn. Fick lite känslan att det var lite korvfest för könsfördelningen var aningen obalanserad. Jag brydde mig inte nämnvärt för satt bara o tjöta med brorsan och hans polare men man märkte att det var en testosteronfylld stämning. Under min två timmar långa (korta) visit utbröt tre bråk (lugn, var inte inblandad i något av dom =)). Men vad kan man förvänta sig av en kväll i kungälv på en krog med i stort sett bara bönder. Dom har ju en tendens att se bråk och stök som en del av det tillfredställande i en utgång.
För min del blev det iallafall en lugn och behärskad utekväll som inte ens gav några jobbiga avtryck dagen efter i form av bakrus och ångest =P 

Iron Man är nästa film man kritiskt granskat. Rätt liknande uppbyggnad som The Incredible Hulk, dom ligger ju i samma filmgenre också. Fartfyllt och actionladdat. Dock tyckte jag inte den höll samma klass som hulken. Fattades något som gjorde att den inte föll mig i smaken. En annan film som jag sett nyligen är Morgan Pålsson - världsreporter. Vet egentligen inte varför jag valde att ödsla en och en halv timme av mitt liv på en svensk kalkonkomedi. Förtjänar inte att vara med på listan egentligen men jag väljer ändå att ta med den och placera den välmotiverat längst ner på listan =)

Listan:

Top of the Line
Felon (9/10)

High Quality
21 (7/10)
Street Kings (7/10)

Good Stuff
Batman - The Dark Knight (6/10)
The Incredible Hulk (6/10)
Kung Fu Panda (5/10)
Folds Gold (5/10)
Hancock (5/10)
Untraceable (5/10)

Duger i Krig
Vantage Point (4/10)
Iron Man (4/10)
Wall-E (3/10)
Hellboy 2 (3/10)

Kalkongänget
Hell Ride (2/10)
Morgan Pålsson - Värdsreporter (2/10)


Upptäckte igår att jag har det rätt gott ställt denna månaden så tänkte åka iväg någon dag kommande vecka och shoppa loss. Behöver en höst/vinter jacka och ett par skor. Sedan kanske det blir något stickat också =P Ska även beställa tid för en välbehövlig hårbehandling. Ansa lite i rufset =)


Veckans Örongodis:

Three Six Mafia - Lolli Lolli (Pop that body)
Melissa Smith - I Believed

Veckans (udda) Örongodis:
Edguy - Superheroes
Busta Rhymes - Don't Touch Me (Throw Da Water On Em)


Imorgon, ny vecka, nya möjligheter

Puss i Ljumsken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0