Möjligheternas Dag

Måndag 22/9
Dagens humör: Dämpat munter


Studsade upp imorse, körde lite morgongymnastik följt av en morgonrunda runt kvarteret innan frukosten stod på bordet beståendes av havregrynsgröt, grovt bröd med keso och ett glas nypressad juice... överdrev jag lite för mycket för att det skulle låta någorlunda sant? Mm, tror också det... Ögonlocken var nämligen tyngre än vanligt, kroppen svagare och sinnet mindre harmoniskt.
Numer är det nattsvart när man beger sig till arbetet. Det piggar ju inte upp en precis. Både höst och vår är transportsträckor till dom två årstiderna som betyder något. Sommaren med all sol, värme och vimmel. Vintern med sin höga mysfaktor. Höst och vår innebär egentligen bara en övergångsperiod som man gärna önskar man kunde spola förbi. Men nu är vi här, med ena benet i den bakomliggande sommarvärmen och med det andra i den kommande vinterkylan. Och mittemellan hänger kronjuvelerna och dinglar i höstrusket... Får göra det bästa av situationen =)

Hursomhelst så flöt arbetsdagen förbi och jag lyckades till och med gäspa mig igenom ett gympass. Underligt att jag alltid är så "gäspig" när det kommer till att lyfta skrot. Inte så att jag känner mig slö och oengagerad men får ändå alltid gäspattacker som snabbt sprider sig som en epidemi i träningslokalen =P Ska nog börja med att dra i mig lite kreatin innan så skärpan höjs ett eller två snäpp.


Ska börja se Måndagarna som möjligheternas dag, det är viktigt med en bra start på veckan som man kan bygga vidare på! Det är på något sätt måndagen som sätter igång hela processen hur resten av veckan ska forma sig. Så mer positiv energi kring denna annars så gråa och nedstämda  veckodag.
Äntligen Måndag, äntligen! Och livet börjar på nytt igen! Veckan är kommen, helgen försvunnen och alla plockar fram den glada munnen =) Mer glädje åt Måndagar!!

Puss i Ljumsken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0