Trög Tisdag

Tisdag 16/9
Dagens humör: Bekymrad


Trögstartat att vakna o inse att man varken har bil eller cykel att ta sig sina 2 kilometer ner till jobbet och dessutom utan fungerande ipod. Dålig början men det skulle inte förfölja mig hela dan. Skönt med lite sovmorgon jämfört med igår i och med att jag började sju. Och lagertjänster innefattar ju inga direkt betungande uppgifter. Massa kontroller och städning typ. Men visst känner man sig jäkligt manlig när man står där ute på bryggan med motorsågen och klyver pall. Det gillar tjejerna =P Det är förresten vid dessa tillfällena jag ska kalla på chefen och begära en löneförhandling =P

En liten felkalkyl angående badrummet. Tror jag får punga ut med  lite mer än vad jag först beräknade. Och det stör mig att dom på 70-talet när lägenheten byggdes inte kunde tänka på att lägga alla rör lite mindre synligt och inte placerat den där satans värmeberedaren mitt på badrumsgolvet. Börjar undra om hur långt i utvecklingsledet människorna på den tiden nått. Homo erectus? Blir ett par sömnlösa nätter tills jag hittar någon bra och hyfsat billig lösning på att dölja plåtskåpet något iallafall. 

Utvecklingsamtal idag med butikschef och kursledare. Givande? Njae... Förvirrande? snarare...  Skulle dels ge mina åsikter och tankar om hur det kändes hittills på MTK (utbildningen jag går genom jobbet) Det var ganska förväntat och inte vidare suspekt men när dom bad mig måla upp en bild på hur mitt liv såg ut om 5 år så blev jag lite betänksam. För jag har helt ärligt inte en susning om vad jag vill och kommer göra då.. Jag är ju fortfarande en vilsen liten krake som försöker hitta hem =P Och det dom ville höra var ju att jag högljutt skulle studsa upp på stolen och brista ut att jag helhjärtat skulle satsa på nuvarande jobb. Men det gjorde jag inte. Det enda jag kunde måla upp var att jag ville ha ett jobb där jag trivdes och utvecklades samt att jobbet gav mig en tillfredställande lön. Kanske inte var det dom ville höra men cheferna ska diskutera i veckan och ha ett möte till med mig nästa vecka om det som kom fram på detta mötet. sååå... To be continued =P

Puss i Ljumsken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0