Concept of Happiness

Tisdag 30/9
Dagens humör: Positivt Överraskad


Älskade alltid lagertjänsten innan, kanske gör det fortfande för den är soft men kanske lite väl lugn ibland. Som idag, var klar med alla arbetsuppgifterna omkring tiotiden vilket betydde att jag hade 3 timmar att slå ihjäl till hemgång. Skulle och borde hjälpa någon annan avdelningen men man är så extremt inne i chill-mode så man klarar inte den tempoförändringen =P

Slutade iof inte efter lagertjänsten idag utan det vart ju den där ångestladdade utbildningen, MTK. Men till min förvåning var det faktiskt ett intressant seminarium. Diskuterade energi och inställning vilket fångade min uppmärksamhet. Tänkvärt att det helt och hållet är en själv som bestämmer hur sin dag ska se ut. Drar man sig upp och jämrar sig över att solen inte ens hunnit gå upp och att det säkert kommer vara jättetradigt på jobbet så kommer det med största sannolik också bli en rätt medioker dag med tanke på att man ligger inne med fel inställning och negativ energi. Men om man istället skulle stiga upp och se möjligheter, helt enkelt bestämma sig att det ska bli en rolig och tillfredställande dag, då har man rätt inställning och positiv energi =) Så enkelt det kan vara egentligen att få en bättre vardag =P

Får tipstacka Gabban som fick mig att se filmen Felon. Jag är svag för fängelsefilmer så jag visste redan innan den synades att jag skulle vara tillfreds men den var bättre än så. Grym film, helt klart sevärd! Livets hårda vardag innanför murarna. En film som berör! Så betyget 4/5 är nästan i underkant för den snuddar på full pott.

Kan ju göra en liten lista på mina filmbetyg =P Tar med dom senaste 10 jag sett och bygger på den allt eftersom =)


Felon (4/5 stark)
Batman - The Dark Knight (3/5 stark)
Kung Fu Panda (3/5)
Folds Gold (3/5)
Hancock (3/5)
Untraceable (3/5 svag)
Vantage Point (2/5 stark)
Wall-E (2/5)
Hellboy 2 (2/5 svag)
Hell Ride (1/5)


When your life is defined by a single action, you change the concept of time


Puss i Ljumsken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0