Time To Find Myself

Tisdag 10/2 (2009)
Dagens humör: Besluten om Förändring


Lucia... det var då jag bloggade senast!! Två låånga månader sedan. Jul och nyår har hunnit passera och ett nytt år har tagit sin början. 
Det är ju naturligtvis så att det har hänt massvis under mitt blogguppehåll men det skiter jag i att återberätta =P .. Det är dags att blicka framåt, inte bara i denna bloggen, utan även i livet. 

Har liksom hamnat i någon slags "svacka" igen, uppskattar inte saker och ting som jag borde. Känner inte glädje åt sånt som alltid drog upp mina smilband innan. Tar inte vara på dagarna utan låter dom rinna iväg. Och det jobbiga är att man vet vad problemet är, vad det är man måste fokusera på att förända. Att man vet problemet utan att göra något åt det. Det är ju som att självmant välja en mer sorgsen variant av mig själv. Inte fan vill jag ha det så..?!

Så nu är det på tiden att jag inte bara inser vad problemet är utan även att det är jag själv som måste lägga bitarna som löser pusslet.
Problemet? det är JAG! Mitt sätt att tänka och min oförmåga att blicka framåt istället för att älta det förflutna. Det förflutna har man med sig i livet i form av minnen men viljan att leva för stunden o se positivt på framtiden är det jag måste lägga fokus på! Och det SKA jag också göra!

För att nå dit måste jag göra ett par riktigt tuffa val. Uppoffringar som är nödvändiga för att återfinna mitt riktiga och sanna jag! Vissa fall gäller det att ta avstånd från sånt som man vet försvårar eller rent av hindrar vägen tillbaka. Jag tror den svåraste utmaningen är att lyssna på förnuftet istället för hjärtat. Men klarar jag bara det är jag på god väg att hitta hem igen =) 
Följ min blogg och ta del av mina tankar och funderingar under min resa för att återfinna mitt rätta jag =P

Det är dags för föränding och den börjar idag!


Nu ska jag ta mig en dusch och laga lite mat. Ikväll blir det hockey i form av Frölunda-Brynäs. Jag vill se indianerna demolera gästerna =P

Puss i Ljumsken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0