Min resa mot fitness börjar här och nu !


Sitter jag och bloggar nu då :P shit ! ..

Sista dagen på semestern.. ska lägga mig strax för att orka upp omkring 04.00 imorgon bitti o kickstarta vardagen igen.. Måttligt förväntansfull =/

Men imorgon är inte bara vardagen tillbaka utan förhoppningsvis också starten på nya levnadsvanor. Ska verkligen ta tag i saker o ting nu !! Den här sommaren har tagit hårt på både psyke, kropp och själ..

Har specifika mål och bloggandet ska väl funka som en ventil och stöd antar jag för att nå dit. När självförtroende och motivation tryter. Då får jag sätta mig och ventilera känslor och tankar.. som en liten flicka :P haha..

Det övergripande målet är ju att börja få in träningen i vardagen. 3-4 ggr i veckan.. Och därmed dels få tillbaka dom musklerna jag en gång hade och framförallt gräva fram mitt sexpack som ligger under 7 kilo ölmage..

Men krävs ju mer än att gå ner till gymmet och lyfta skrot.. Visst, jag har ett muskelminne så biceps och bröst växer men för att få bort min kagge krävs ju minst lika mycket ansträngning med kost och motion... Det är det jag är rädd för.. Jag som älskar bearnaise, kebab och framförallt öl :P Men nu byts det ut mot lax, kyckling och tonfisk !

Så för att nå målet krävs en annan kostmeny och nej tack till festligheter.. Måste sluta dricka alkohol helt ett tag för att komma i form.. men ger jag mig fan på något så når jag oftast dit :)

Kommer fler inlägg i veckan om hur uppstarten av min resa går :)

Puss i Ljumsken

Kommentarer
Postat av: Simon

Härligt, då syns vi imorgon! :D

2010-08-15 @ 20:18:09
URL: http://absolutvanilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0