Första spadtaget, nu förser vi ångloket med kol!

DAG 1 - Kampen mot livets goda!

Dygnet är till ända .. Klarade att rulla igång allting, att starta maskinieriet.. Måtte jag fan inte få massa käppar i hjulet nu :)

Vad orolig först för hur jag skulle klara mig på jobbet. Söndagsnatten var nämligen alltifrån rofylld. Självdisciplinerad som man är hade man ju dragit på sig sin pyjamas redan på söndagkväll kring nio.. Men svårt att sova orolig och änslig.. Låg där och kravla runt i min säng hela natten. Klockan stod på ett sista gången jag sneglade på mobilen.. Så kan ha fått två, max tre timmar sömn inatt..
Trots det var jag inte ens lite trött i ögat när jag vaknade imorse.. Och ängslan var i stort sett borta. Tror att jag genomled ett sånt där förvandlingsstadie (som hulken ni vet) under natten. När jag gick till sängs var jag semesterglidarn Matsui, när jag klev upp med tuppen tog arbertsmyran Mattsson över :P Gillar Mattsson mer, stabilare grabb!

Fick bra flyt genom hela arbetsdagen, skönt när man får en sån start och hamnar rätt från början.. Så tråkigt när man tvingas till att parera direkt :P
Framförallt gick mitt första gympass denna resa riktigt bra. Svetten lacka och hjärtats rytm slog rappare än basen i happy hardcore. Har jag den intensiteten så ska det inte vara några problem att nå mina mål :)

Första frestelsen och testet lät inte vänta. Kollegorna frågade om jag ville följa med till evita på lunchen.. Älskar verkligen deras specialpizza :P Men jag stod där rak i ryggen och tacka vänligt men bestämt nej, om än med en salivsträng i mungipan och frestad blick.. Men jag klarade första testet, det e huvudsaken :P

ska se klart på the road som jag började se tidigare under dagen..

Puss i Ljumsken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0