Familjen Kolhydrat - Med Pilens i spetsen

DAG 3 - Fruktar den där Familjen Kolhydrat

Känns lite skumt.. När man satt upp ett mål som innefattar att man ska bränna bort det lilla överflödet som magen tillhandahåller, då trycker man i sig mer mat än aldrig förr... Jag gör ju rätt men känns ändå så fel =/
För i och med att jag samtidigt ska bygga muskler behöver jag äta mycket mer för att orka och för att överhuvudtaget kunna blåsa liv i muskelfibrena. Att försöka bygga muskler utan en hållbar och vettig kost är ju typ som att ha en bil utan bränsle. Man kommer fan ingen vart.. Mycket protein men även dom föraktade kolhydraterna behövs..

Min största fiende är just nu familjen Kolhydrat! Har printat en "svarta listan" på näthinnan så jag är på min vakt..

¤ Pilens Special med mycket sås (kebabpizza på Jockes)
¤ Bosses Special med mycket sås (kebabpizza på Evita)
¤ Grill, Dill och Sourcream & onionchips
¤ Mjöd av alla dess former
¤ Lohmanders Bearnaisesås

Lovar, kebabpizza är som omvänd kryptonit för mig.. Dras till skiten.. och det är inte okej! :(

Givetvis kommer man undvika ALL flötig snabbmat, ALL form av fettdrypande snacks och framförallt denna oskuldsfulla drog som fått en att uppleva apstadiet alltför många gånger.. Jag talar om etanol, C2H5OH, ALKOHOL!
 
Det är en dålig sida av familjen Kolhydrat, bråkstakarna i familjen :P..
Finns dock även bra kolhydrater som är nödvändigt för att jag ska ha energi till att träna också och det är pasta, ris, potatis och dylikt ! 

Har tränat måndag, tisdag och onsdag nu .. Alltså samtliga dagar av mitt purfärska och nystartade liv.. Dragit igenom alla muskelgrupper på dessa pass så kroppen förtjänar en vilodag imorgon..

3-4 träningspass har jag satt som mål per vecka.. + 100 situps varje kväll innan jag lägger mig.. tycker det räcker gott och väl.. Musklerna växer ju faktiskt först när kroppen får vila och inte under själva träningspassen..

Dom kloka orden får avsluta blogginlägget!! 

Puss i Ljumsken 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0