Nya tidens söndag

Dag 7

Söndag... söndag... söndag... en dag som tidigare präglats av påtaglig ångest, knivskarp huvudvärk och ett sjukligt sug efter fet mat..
Men idag är ingen vanlig söndag.. Nix,  känner inte den där tryckande känslan över bröstet.. känner mig klar i knoppen, svarade till och med rätt på ett par frågor när jag zappade över till "vem vet mest" :P.. Framförallt känner jag mig stark och fräsch!
Okej, ska erkänna... har trånat en del efter godis ..Turkisk peber har legat på näthinnan till och från hela eftermiddagen.. men har inte blivit så frestad att jag trillat dit.. och då är man ju fortfarande stark nog..

Var i Fontin idag och promenerade med mamsen.. passade på att springa lite emellanåt, trodde hjärtat skulle fly från kroppen :P ..
Va förövrigt en helt underbar eftermiddag med sol och behaglig värme.. Riktigt vackert när man går där i skogen och solstrålarna tränger igenom trädkronorna.. Det är naturlig och äkta hälsoterapi!

Närmast väntar en egenkomponerad sallad och sedan en uppfriskande dusch.. Kvällen får avslutas med en varm kopp te innan man stämplar ut för veckan.. Alarmet står på 03.00 imorgon bitti (natt?).. Blir en timme snooze innan man kravlar sig upp.. finns ju inte mycket som slår det där med att få somna om :P

Puss i Ljumsken




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0