Fått snurr på hamsterhjulet


Dag 8

Solen hinner inte gå upp innan mig på morgonen numer.. Det är mörkt och nästan höstlikt när man promenarar gångvägen ner till jobbet.. Jag gillar inte riktigt det, att hösten är på intåg.. Man vill liksom inte erkänna det för sig själv men det är den bistra sanningen.. Hösten kryper sig närmare!

Hösten har två sidor.. Mysig och rogivande men ändå dyster och karg.. Visst uppskattar man en varm och solig höstdag när höstlöven har färgpalettens alla färger.. Men en höstdag kan också vara mörk, kall och med ett strilande regn i snålblåst.. Låter inte lika glamouröst!
Nä, jag välkomnar hösten med blandade känslor..

En stor del av min manlighet blåste bort imorse när jag skulle lämna lägenheten och styra min kropp mot jobbet.. Två katter som man nyvaken givetvis inte lade märke till började slåss i rabatten.. Och är klockan halv fem på morgonkvisten och man inte riktigt har hunnit aktivera sin sinnesnärvaro så blir man frukansvärt rädd när det plötsligt börjar bli ett jävla väsen vid ens fötter.. Men piggna till, det gjorde man :P

Ny vecka igen.. Andra måndagen efter semestern och man börjar få upp farten i sitt hamsterhjul, även kallat vardagen! 
Elva timmar på jobbet följt av ett väl genomfört träningspass.. Dock börjar man få motgångar.. Axeln börjar krångla igen.. Har haft problem i flera år med något inflammerat eller överansträngt muskelfäste. Inte okej då det begränsar ens val av övningar.. 
Var nästan på väg till simhallen efter gympasset.. Men förnuftet tog kommando och ställde in dom planerna.. Min entusiasm i början av träningsperioder har en tendens till att gå överstyr.. Hade väl simmat likt en mänsklig ubåt där på motionsbanan efter en sån rivstart på måndagen :P

Puss i Ljumsken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0