Vardagens nya mönster


Dag 14

Sitter i min lägenhet, söndag 20.42.. Det är något annorlunda med lyan, något som inte stämmer.. jag vandrar runt och känner efter.. kliar mig lite i huvudet med ett fundersamt ansiktsuttryck.. Sätter mig i soffan och lägger händerna över ansikten aningen uppgivet.. Vad fan kan det vara?! Plötsligt samverkar hjärncellerna och minnet flimrar förbi.. Ett glädjeskutt får mig på fötter igen samtidigt som jag slår ut med armarna! Jag har ju en städad lägenhet!!! Citrusdoftande golv, tvätt på tork och en öde diskho.. Woohoo!!

Veckan har gjort sitt och lämnas snart till arkivet.. 6 dagars kneg och lika många träningspass.. Fullt förståerligt att man är lätt avslagen och desorienterad..

Dom två första veckorna har givit denna träningshistorik:

Måndag 16/8 | Bröst, Rygg, Vader
Tisdag 17/8 | Axlar, Armar
Onsdag 18/8 | Framsida Ben, Baksida Ben
Torsdag 19/8 | Vilodag
Fredag 20/8 | Motionspass, Löpbandet + ett par utvalda gymövningar
Lördag 21/8 | Bröst, Rygg
Söndag 22/8 | Motionspass, 5 km Fontin

Måndag 23/8 | Axlar, Armar
Tisdag 24/8 | Motionspass, Squash 60 min + gympass, Framsida Ben, Baksida Ben & Vader
Onsdag 25/8 | Bröst, Rygg
Torsdag 26/8 | Vilodag
Fredag 27/8 | Axlar, Biceps, Underarmar
Lördag 28/8 | Framsida Ben, Baksida Ben, Triceps
Söndag 29/8 | Vilodag

Det börjar faktiskt ge resultat och det ger alltid motivationen en välkommen kick.. Magen börjar ge vika .. Man kan ana att det finns muskler under ölbältet..
Och tacka gud för muskelminnet! :P Styrkan kommer som ett brev på posten :)

Hade min andra raka helg utan förtäring av alkoholhaltigt.. Inte så märkvärdigt kan man tycka.. men om man kollar tillbaka i backspegeln kan man tydligt se att jag brytit ett mönster.. bara under semesterveckorna överskred man årets spritkvot med råge.. Levern har väl säkert fått glädjefnatt över att blivit arbetsbefriad..

Men fick inte riktigt prövat min självdisciplin denna helgen då jag arbetade både lördag och söndag.. Långt bort i horisonten ser man dock nästa helg, ledig och med kulor på kontot.. Då ställs man rejält mot väggen och får dra fram ett artilleri av självdisciplin och karaktär.. Men det är ett senare problem :P

Puss i Ljumsken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0