Återfall i bloggandet

Dag 57

Hejsan Hoppsan! Att det ska vara så förbannat svårt att hålla igång bloggandet under längre tid. Glider alltid undan efter en stund och faller i glömska..
Senast jag uppdaterade bloggen var i samband med valet! Under uppehållet har alltså Alliansen fått makten och jag har dessutom hunnit fylla gammal. 25 vårar, närmare 50 än födseln! Känner att hjärtat har allt svårare att bibehålla en opitmal  blodcirkulation.. Ledvätskan börjar sina, hörseln sviker och gråstarr börjar smyga fram.. Med andra ord, jag är en 25-åring som inte är helt tillfreds med mitt åldrande.. :P

Vad gäller träning, kost och min strävan efter absolutism har det väl uppstått mindre motgångar i form av bristande motivation och självdisciplin.
Snart nått två månader av intensiv träning och när det gäller det fysiska ligger jag fortfarande på 5-6 pass i veckan, 4 gympass, 2 konditionspass.. Det är klart godkänt.
 
Dock har jag börjat slarva rejält med kosten! Sötsuget har slått till när min karaktär haft sina nedgångar och det har resulterat i att man suttit där med en godispåse och tjockat till sig! Måste tyvärr också erkänna att det blivit någon pizza under senaste veckan.. och ett par öl :/ Faan inte godkänt!

Men ska testa något nytt inom kosthållningen som kanske blir räddningen för mig! Ska försöka mig på att enbart äta ett speciell proteinblandning 5 ggr dagligen.. Förutom jobbets frukost så är detta det enda jag ska leva på..
Tipstack till Gustaf! :)

Specialblandning:

1 dl havregryn
2 skopor 100% whey Body Science (proteinpulver)
1 dl vatten

Innehåll/portion: 500 gram kalorier
Protein/portion vid blandning med vatten: 40 gram

Sen får jag köpa mig vitaminer i pillerform eftersom det inte finns tillräckligt i denna blandning..

Får se väl det kan slå .. fortsättning följer!

Puss i ljumsken




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0