Simguden

Dag 28

Det är en sån där söndag igen, som man kan uppleva och uppskatta.. Inte en söndag där lördagens bravader gör en uppstigning ur sängen totalt meningslös.. 
Nej, det är en söndag som ger tro ,hopp och kärlek :P

Gårdagen gick i lättjans tecken.. Stod länge med två alternativ bollandes i luften, tankarna irrade runt i huvudet.. Men avstod det sociala alternativet att följa med polarna till en förfest på avenyn.. Funderade på att följa med i nyktert tillstånd men insåg snabbt att jag skulle hamna massa minus på sömnkontot och det har man inte råd med.. Inte när man börjar knega tidigt dagen efter..
Så fick bli mitt andra alternativ vilket var gammalt hederligt chill.. Unnade mig lite lösgodis till och med.. Gottegris är man!! :P

Veckan har varit extremt aktiv och har återigen gjort övertramp gällande antal träningspass.. Mina rekommenderade 3-4 pass i veckan blev tydligen 7 denna vecka.. Inspirationen sprudlar och motivationen kräver mer..

Måndag 6/9 | Bröst, Rygg (länd)
Tisdag 7/9 | Axlar, Rygg (övre)
Onsdag 8/9 | Armar
Torsdag 9/9 | Motionssim 45 minuter
Fredag 10/9 | Ben + Motionssim 45 minuter
Lördag 11/9 | Mixade muskelgrupper
Söndag 12/9 | Vilodag

Comeback i vattnet i veckan alltså! Senast man var på simbadet var ju det stora uppdraget att erövra dom stora flytleksakerna och skoningslöst dränka ungarna som mobiliserade anfall, allt som oftast sina polare.. Nu klev man med bestämda kliv förbi lekbanorna och blickade mot bana 4 och 5, motionssimmet!!
Inledningsvis har man ingen koll på vad som är lagom tempo. Försökte ta rygg på Gösta 77, lönslöst.. gubben kunde kört hundsim och ändå simmat ifrån mig.. Lillemor 64 fick bli min kombatant.. hon verkade lite slöare och mer human i sin simning.. Tävlade i smyg med henne första kvarten innan jag tillslut hitta ett eget tempo som man kunde fokusera på..
Men simning är oerhört gynnsamt för kroppen, noll skaderisk och komplett träning av kroppen.. Sen att man mår som en gud efter passet gör ju inte saken sämre .. Så ett simpass i veckan får det bli framöver :)

Söndagen har inletts med jourpass på jobbet följt av städning och matlagning på hemmaplan.. Det är ungefär det man mäktar med för när mörkret faller sista kvällen för veckan ska man inte göra mycket mer än att sjunka ner i ett hett skumbad till tonerna av Coheed & Cambria - Wake Up .. Det är så man avrundar en bra vecka!

Puss i ljumsken 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0