Förbaskade Bacillusker

Dag 18:

Det ska inte vara möjligt, inte finnas en rimlig chans?! Att jag av alla människor går och blir förkyld.. jag som stoltserat med ett immunförsvar alá Fort Knox oså sviker kroppens försvar på detta sätt? Är besviken, riktigt besviken på min kropp.. Precis när man fått upp farten med träningen och gjort den till en del av vardagen, då tycker mitt immunförsvar att det är lägligt att bjuda in ett par baciller till fest.. Inte okej! 

Så nu sitter jag här.. ont i halsen, kranen rinner och man känner sig allmänt ur form.. krasslig med andra ord.. Men inte sjuk, absolut inte sjuk.. Är först sjuk när jag tvingas stanna hemma från jobbet.. och då ska det mycket till, typ att en spartansk häst fylld med rutinerade spetsnaz-baciller lyckats entra kroppen.. Och finns inte på världskartan att detta angrepp är av den kalibern.

Fick tränat måndag och tisdag innan förkylningen satte kroppen ur spel.. Vilade igår men idag har man faktiskt syndat.. kunde verkligen inte låta det gå två dagar i sträck utan att sätta min fot på gymmet..
Det är riktigt korkat och oansvarigt att inte lyssna på kroppen.. Men kände inte nämnvärt mycket i halsen under dagen och det räckte för att nonchalera alla risker med att träna krasslig..
Hoppas inte bacillerna återerövrar halsen i natt utan låter den vara intakt iallafall.. För snoriga äger tillträde till träningslokalen, dom med halsont får det svårare.. Träning i kombination med halsbesvär ska man inte ta lätt på.. vilket man gjorde idag och det är fyyyyy på den!!

Fick proteinpulver tidigare i veckan och det förenklar kosthållningen oerhört.. Mycket smidigt och effektivt att ha som mellanmål och direkt efter träning.. Valde Micro 100 whey active.. Viktigt att man får riktigt proteinpulver och inte något i stil med gainer pro.. Gainer är proteinrikt kolhydratpulver och inget som passar min träning och dess mål..

En liten guide i pulverträsket, gainer (proteinrik kolhydratmix) är för dom som har svårt att gå upp i vikt.. I gymnasiet var det gainer för hela slanten.. Hade en ämnesomsättning med extra turbo som såg till att bibehålla min taniga karaktär.. så var helt enkelt tvungen att förse kroppen med extra protein och kolhydrater för att få igång muskelstimulansen..
Proteinpulver innehåller i stort sett bara protein vilket är musklernas byggsten.. Har man nu som mål att dra bort onödigt fett och samtidigt få fason på musklerna är proteinpulver rätt val.. Därmed är det rätt uppenbart vilket pulver som passar mig bäst i rådande stund .. Case closed! :P


Gainer Pro (per 100g)

Kalorier: 382 kcal
Protein: 24 g
Kolhydrater: 67 g
Fett: 2 g

Micro 100 Whey Active (per 100 g)

Kalorier: 390 kcal
Protein: 84 g
Kolhydrater: 4 g
Fett: 1 g

Puss i Ljumsken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0