Syndat!

Dag 21

Jag har syndat! Kröp ur min grotta och besökte dimman igår.. Satt hemma när polarna kom med ett festförslag som jag övervägde väl, tillslut godtogs det också.. Klart att man ska hålla sig till sin plan vilket i mitt fall är restriktioner på alkohol, snabbmat och snacks.. Men restriktioner är ju inte desamma som totalförbjud..
Så tekniskt har jag inte gjort något fel :P
Men det känns som ett snedsteg och det är mitt samvete inte sen med att påminna mig om.. Man blir lite kluven när sånt här inträffar.. Vad skulle jag gjort istället? Klockan var sju och jag satt ensam hemma.. Hade jag valt att inte dra med på festligheterna hade jag tråkat hemma framför någon B-film på sexan.. Kan ju inte strypa den sociala biten helt för att få en fastare kropp, men kunde valt att deltagit i gårdagens nöjen i nyktert tillstånd.. Så bättre karaktär efterlyses..

Helgen började förövrigt hälsoenligt med stillsam fredag hemma i kode tillsammans med far och bror.. Och lördagen bjöd på hurtigt utspel i form av en riktig genomkörare av min små sparvben :) Gjorde det klassiska misstaget att inte kontrollera vätskebalansen så vart ju likblek och rejält omtumlad vid hemkomsten.. Inte första gången jag gör detta rookie-misstag.. Just när jag tränar ben drabbas jag ofta av denna form av tillfällig knockout.. Så där har jag vi ännu ngt som efterlyses.. Mer vatten till kroppen i samband med träning :)

Veckan har varit lugnare än dom två inledande som förklaras enkelt med att jag varit småkrasslig..

Måndag 30/8 | Bröst, Rygg
Tisdag 31/8 | Axlar, Baksida Ben
Onsdag 1/9 | Vilodag
Torsdag 2/9 | Armar
Fredag 3/9 | Vilodag
Lördag 4/9 | Baksida Ben, Framsida Ben, Vader
Söndag 5/9 | Vilodag

Den här söndagen är inte värdig att sparas i minnesarkivet.. Sån enorm skillnad på en söndag utan bakrus jämfört med en söndag som denna då man går runt i lägenheten som en osalig ande med skallebank, rastlöshet och smärtande ångest.. Söndagar förjänas att upplevas utan alkoholens påverkan!

Tänkte vara lite egenkär genom att lägga upp en bild på magen :P Spännigt kan tyckas men tror det e rätt klokt att ta bilder under loppets gång så man tydligare ser dom framsteg man gjort.. Har ju ett par "före-bilder" alldeles innan jag började resan men dom kommer upp först när jag anser att seglat i hamn och nått mitt slutmål :P Så här är en bild på magen under pågående projekt..

Man börjar se konturerna och att det finns magmuskler där bakom.. Svårast blir att få bort den fettrand som ligger i höjd med naveln.. Men på tre veckor får man säga att man håller sig bra till sin tänkta plan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0